Originally shared by Gábor Csikós
Aktuális vezetéstechnikai tanácsom csúszós úton kikerülésre ABS nélküli autóval.
Egy nagyon komoly beidegződést kell legyőzni, ha van valami előtted le kell lépni a fékről és meg kell próbálni kikerülni.
Ebben a helyzetben a vezetők többsége satufékezik és álló kerekekkel belecsúszhat a valamibe és csak akkor lép le a fékről:) A csúszó, tapadás nélküli kerekeknél elmegy a lehetőség, hogy kormányozzál. Próbáld ki:
Havon blokkolva fékezz és közben tekergesd a kormányt. Nem reagál.
Azt kell gyakorolni, hogy közben az ösztöneiddel szemben cselekszel:
1. Kiteszel egy jelzést a hóban, ág vagy kisebb hókupac is lehet, nem beszélve útjavításnál szerzett bójáról.
2. Felgyorsítasz és közeledve az "akadályhoz" lelépsz a fékről, elkormányozol, ezzel megszünik az előre vezető és csúszásból származó blokkolásvektor, ami ellopja a téli gumi oldalvezető és gázadás közbeni húzóerejét.
3. Ezt nem gond gyakorolni alkalmas helyen és odáig lehet fejleszteni, hogy óvatos, nem blokkoló fékezéssel és kormányzással egyszerre lehet próbálkozni.
4. Kezdetben teljesen mondj le a fékről és "natur" kormányzással menj. Ez az ösztönlegyőzési szakasz, utána fékezéses, "finomhangolás" jön. Fontos, hogy a tapadástól, a gumitól, az autó terhelésétől (hogy csak a legfontosabbakat említsem) függően nincs két egyforma helyzet.
Aktuális vezetéstechnikai tanácsom csúszós úton kikerülésre ABS nélküli autóval.
Egy nagyon komoly beidegződést kell legyőzni, ha van valami előtted le kell lépni a fékről és meg kell próbálni kikerülni.
Ebben a helyzetben a vezetők többsége satufékezik és álló kerekekkel belecsúszhat a valamibe és csak akkor lép le a fékről:) A csúszó, tapadás nélküli kerekeknél elmegy a lehetőség, hogy kormányozzál. Próbáld ki:
Havon blokkolva fékezz és közben tekergesd a kormányt. Nem reagál.
Azt kell gyakorolni, hogy közben az ösztöneiddel szemben cselekszel:
1. Kiteszel egy jelzést a hóban, ág vagy kisebb hókupac is lehet, nem beszélve útjavításnál szerzett bójáról.
2. Felgyorsítasz és közeledve az "akadályhoz" lelépsz a fékről, elkormányozol, ezzel megszünik az előre vezető és csúszásból származó blokkolásvektor, ami ellopja a téli gumi oldalvezető és gázadás közbeni húzóerejét.
3. Ezt nem gond gyakorolni alkalmas helyen és odáig lehet fejleszteni, hogy óvatos, nem blokkoló fékezéssel és kormányzással egyszerre lehet próbálkozni.
4. Kezdetben teljesen mondj le a fékről és "natur" kormányzással menj. Ez az ösztönlegyőzési szakasz, utána fékezéses, "finomhangolás" jön. Fontos, hogy a tapadástól, a gumitól, az autó terhelésétől (hogy csak a legfontosabbakat említsem) függően nincs két egyforma helyzet.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése