"1. Megfogalmazzuk a helyes kérdést. Mit akarunk kitalálni? 2. Ha megvan a helyes kérdés, akkor fogjuk, és lefordítjuk a matematika nyelvére. 3. Elvégezzük a számítást. 4. A matematikai eredményt visszafordítjuk a valóság nyelvére, tadam, megoldottunk egy problémát. Csakhogy a jelenlegi oktatásban az idő 80 százaléka a 3. lépésre, a számításra megy el. Egy olyan dologra, amit az embernél sokkal jobban és gyorsabban el tudnak végezni a számítógépek."
http://www.hirstart.hu/site/relocate.php?rssid=1&rsspid=30&ctype=rss&id=10391475&chk=e7937ba67d63a2b71420775f704d38a4&url=http%3A%2F%2Fdivany.hu%2Fporonty%2F2016%2F02%2F19%2Fa_papiron_szamolas_ideje_lejart_szamitogepet_minden_matekorara%2F
http://www.hirstart.hu/site/relocate.php?rssid=1&rsspid=30&ctype=rss&id=10391475&chk=e7937ba67d63a2b71420775f704d38a4&url=http%3A%2F%2Fdivany.hu%2Fporonty%2F2016%2F02%2F19%2Fa_papiron_szamolas_ideje_lejart_szamitogepet_minden_matekorara%2F
A mateknak ez a része olyasmi nekem, mint zenélés technikai része: jókora fegyelmet kíván, és nem lehet kamuzni. Ezt is meg kell tanulni valahol, és hasznos megoldási stratégiákat nyújt.
VálaszTörlésAlsóban tök jó lehet, nálunk tanultak gyerekek szorobánon, sajnos elment a suliból az a tanítónő, aki tanította magánkezdeményezésként. De egyetértek azzal, hogy egy idő után a hangsúlynak át kellene tevődnie a probléma megoldásra, amikor a papíron számolás már nem önmagában cél, hanem csak eszköz. Akkor el lehet engedni.
VálaszTörlésMint aki középiskolában grafikus számológépet használt, nem magyar tanrenddel, nagyon, de nagyon kéne a váltás. Persze, az alapokat meg kell tanulni, de utánna végre nem a hasztalan számolással megy el az idő, hanem hasznosabb dolgokkal, pl haladással, gondolkodtatással. El kéne felejteni a "magoltassuk be a képleteket" meg "töltsük az idő 90%-át számolással" bolondságot. Az életben nem az jó munkaerő, aki visszaböfögi a képletet, hanem aki megtalálja a kapcsolatot az adott feladat és az elmélet közt. Még ha ehhez egyet gyorsan gugliznia is kell, mert nem emlékszik 100%-osan a képletre.
VálaszTörlésTalán nem is meglepő, hogy gimnáziumban olyan matekoktatást kaptam, aminek a szintjéig még a BME/BMF sem volt képes elérni. Tanagyagban és minőségben sem.