Már jó ideje próbál a hazai hirdetői piac lépni, legalább a mérést megoldani adblocker ellenére. Erősen nyílik az olló. Hiába van 100 látogatója, ha abból a hirdetés 85-70-50 látogatót ér csak el, legyen az tényleg célzott hirdetés, vagy full layer bullshit laposhas promó. Nehéz lesz túlélni, mert valamiből meg kell fizetni a szerver asp-t, meg a tartalom előállítást, stb...
Ha a tévén átkapcsolhatok, amikor jön a reklámblokk, akkor a weboldalakon miért nem? Ha a reklámok az oldalak elkülöníthető helyein lennének, a kutya nem akarná blokkolni őket. Ha viszont a pofámba ugrálnak, oldalról beúsznak, a hasznos tartalmat kitakarják, akkor minden lehetséges eszközzel közömbösíteni fogom őket. Nem az adblockerek ellen kellene ajvékolnia a szakmának, hanem újra gondolnia a reklámozási módszereket.
Sancho Virág Attila: Megnéztem az oldalukat, és igazából nem értem a HWSW problémáját. Ki- és bekapcsolt Adblockerrel dettó ugyanaz a tartalom jelenik meg. Tehát ők nem használnak agresszív reklámokat, az Adblocker láthatóan nem blokkol semmit az oldalukon.
Milan Nedelykov Vélhetően elkerülte a figyelmed a fenti írás lényege. A reklámok többsége valamilyen központi, mások által is elismert, auditált mérőrendszerrel támogatott kiszolgálón kerül ki. Hazánkban ilyen az adszerver. A Google saját rendszert használ. Van egy halom ilyen. Ezek vannak benne az adblockerekben. A legtöbb termék esetén, ha éppen nem Google-féle hirdetéseket futtat csak az oldal, valamilyen saleshouse segítségével értékesíti a felületeit. Annak érdekében, hogy garantált legyen a megjelenés mérése, esetünkben pl. az Adszerver mindenki által elfogadott adatait kommunikálja és veszi figyelembe számlázáskor és jutalék elszámoláskor a saleshouse és a webfelület is. A másik ilyen közös mérés a hazai standard, a Gemius. Annak látogatottsági adatai publikusak, így a vevő, az eladó is látja, az adott oldal elérése mekkora. Az Adblocker nagymértékű elterjedésével hiába van 100 látogatód, ha a Gemius mondjuk csak 85-öt, esetleg 70-et, vagy elgrosszabb esetben már csak 50-et lát, mert a mérőkódokat is kigyalulja az Adblocker. Aztán a bannerek sem jelennek meg 100 usernek, csak 85-70-50-nek,. és a bevételed ennek arányában zuhan. Hiába 100 a valós látogatói forgalmad. Hiába értékesek a cikkeid, a tartalmaid. A munka 100, de a bevétel csak 85-70-50%-ka jön be. A HWSW ebből szállt ki, és azt mondja, hogy kiteszi a bannereket, de saját megoldásokkal, amiket nem fog meg az Adblocker, mert kihagyja a tiltott rendszereket, és saját mérőkódot használ, és a látogatottsági adatait, a banner megjelenéseket vagy elhiszik nekik, vagy nem. Az ügyfél meg mondjuk azért fizet neki, hogy 100 kattintás jöjjön át az ő oldalára, de mivel az is Gemiust vagy Analytics-szet használ a mérésekre, amit tilt az Adblocker, ezért a kapott 100 kattintásból csak 85-70-50-et mér meg, és nem hiszi el, hogy átment 100. Iszonyat gáz ez az egész, nem jár jól vele a HWSW, de meglépte, mert nincs mit tennie, túl sokat veszített. rengeteg hirdetési bevételtől esik el. Amikor felteszel egy Adblockert, az ilyen oldalakat nyírod ki elsőnek, akik cikkeit esetleg szívesen olvasod, de szerencsétleneknek már nem a hirdetési bevétel 20%-ka esik ki, hanem 50%, vagy még több, mert az ügyfelek meg nem hiszik el a mérési eredményeket. Tehát vannak hirdetések, de ezek a bizalomra épülnek, és konverzióalapút, mely ma már elvárt, nem tud érdemben kihelyezni, mert az ügyfél nem fog valós adatokat mérni a saját oldalán. Pár éve foglalkozok mélyen mérésekkel, és hidd el, nem elég az apache logok nézegetése annak érdekében, hogy lásd a valós látogatottságodat. Ez egy külön szakma. Ezt a szakmát is kinyírja az Adblocker-piac. A HWSW hirdetései előtte sem voltak gázok. A gáz az, hogy nem tudnak beilleszkedni egy piaci standard-be, így egy csomó bevételtől elesnek. Mivel IT területre írnak, ezért a látogatóik edukáltabbak, emiatt magas az Adblocker-arány. Magasabb, mint azokon az oldalakon, ahol tényleg sok a szemét hirdetés. Nem tudom, mennyit értettél meg ebből. Bízom benne, hogy sikerült átadni a lényeget. Ha nem, akkor hiába fejtegetem tovább... ;)
Sancho Virág Attila : Köszi, hogy elmagyaráztad, bár a lényeget fogtam eddig is. Viszont amit írtam, annak a lényege is átmehetne a túloldalra: "fogyasztóként" nem érdekel a hirdető nyomora. Ha a megélhetését a reklámokra alapozza, és tönkremegy, akkor így járt. Jön majd másik, amelyiknek nem fáj, hogy blokkolom-e a reklámjait.
Mellesleg kezd elegem lenni abból, hogy az internetes tartalmakért mindenki tartja a markát. Mindenhova benyomultak a multik, jó pénzért felvásárolták a hobby oldalakat, és most sírnak a profitért.
Szólj, ha van működő tipped arra, miből éljen meg egy online hírportál. Mellesleg kezd elegem lenni abból, hogy össze van mosva a multi a lenyúlással és az ártalmassal, és a hobbi az ingyenessel és a profival.
Külföldön jellemzően két módon élnek meg a már átállt oldalak: tematikus webshopból vagy "előfizetésből", amiért cserébe egyfelől full reklámmentes a felület, másfelől extra szolgáltatásokat adnak. Itthon is volt nem kevés oldal, aki webshopot indított. Vagy lehet apróhirdetéstit, munkakeresőt, stb, azokból is van néhány.
Itthoni példára? technet.hu anno webshopos is volt reklám mellett, hoc.hu is, előbbit már nem követem mióta szélnek eresztettek minket, utóbbinak sajnos csődbe ment, de eléggé specializált (tuningolós) boltjuk és honlapjuk volt, és nem volt elég vevő. A prohw csoport pedig apró és álláshirdető aloldalt üzemeltet, bár asszem csak utóbbiból származik bevételük, előbbi ingyenes és olvasócsalogató. (edit: apróhirdetéseknél is vannak fizetős cuccok.) Túlzottan többet nem olvastam régen se. Külföldit? ars technica az előfizetéses példa, (Forbes is ezt csinálná, csak szarul, meg számos másik nagy lap is.) webshop nagyon sok helyen van, vagy legalább minden cikkben linkelt amazon referral-os link.
A nem reklámbevétel alapú megoldásokhoz a hazai látogatói közönség egy olyan piacon, mint az IT, túl kicsi. Úgy 7 éve még működőképes tudott lenni, de ma már sajnos nem. Ennek legfőbb oka a Google és a Facebook előretörése. A netezők nagyon jelentős része vagy idejének egy jelentős részében nem hazai híroldalakat néz, hanem Facebookon és YouTube-on lóg. Képtelenség elérni olyan frekvenciával, mint 7 éve. Vannak még kivételecskék, de alapvetően halálra vannak ítélve a piaci alapú működéshez, és jobbára valamilyen befektetői kör, vagy a lelkesedés működteti, vagy mellékprofil valami más bevételtermelő mellett (pl. pénzügyi tanácsadás mellett írogatnak saját híreket, mint az azenpenzem.hu oldal).
Úgy látom még mindig mennek a prohardver után: http://itcafe.hu/cikk/micsoda_reklam_blokkolnam/a_helyzet.html
VálaszTörlésMár jó ideje próbál a hazai hirdetői piac lépni, legalább a mérést megoldani adblocker ellenére. Erősen nyílik az olló. Hiába van 100 látogatója, ha abból a hirdetés 85-70-50 látogatót ér csak el, legyen az tényleg célzott hirdetés, vagy full layer bullshit laposhas promó. Nehéz lesz túlélni, mert valamiből meg kell fizetni a szerver asp-t, meg a tartalom előállítást, stb...
VálaszTörlésTúltolták a reklámokat, aztán most meg csodálkoznak, hogy egyre kevesebben kérnek belőle.
VálaszTörlésNem gondolom, hogy ők túltolták. Abba gondolj bele, hogy az általad kedvelt híroldalak egyszer csak megszűnnek, mert a reklámok nem tudnak megjelenni.
VálaszTörlésHa a tévén átkapcsolhatok, amikor jön a reklámblokk, akkor a weboldalakon miért nem? Ha a reklámok az oldalak elkülöníthető helyein lennének, a kutya nem akarná blokkolni őket. Ha viszont a pofámba ugrálnak, oldalról beúsznak, a hasznos tartalmat kitakarják, akkor minden lehetséges eszközzel közömbösíteni fogom őket. Nem az adblockerek ellen kellene ajvékolnia a szakmának, hanem újra gondolnia a reklámozási módszereket.
VálaszTörlésA hwsw-n ilyen reklámokat láttál?
VálaszTörlésSancho Virág Attila: Megnéztem az oldalukat, és igazából nem értem a HWSW problémáját. Ki- és bekapcsolt Adblockerrel dettó ugyanaz a tartalom jelenik meg. Tehát ők nem használnak agresszív reklámokat, az Adblocker láthatóan nem blokkol semmit az oldalukon.
VálaszTörlésMilan Nedelykov Vélhetően elkerülte a figyelmed a fenti írás lényege. A reklámok többsége valamilyen központi, mások által is elismert, auditált mérőrendszerrel támogatott kiszolgálón kerül ki. Hazánkban ilyen az adszerver. A Google saját rendszert használ. Van egy halom ilyen. Ezek vannak benne az adblockerekben. A legtöbb termék esetén, ha éppen nem Google-féle hirdetéseket futtat csak az oldal, valamilyen saleshouse segítségével értékesíti a felületeit. Annak érdekében, hogy garantált legyen a megjelenés mérése, esetünkben pl. az Adszerver mindenki által elfogadott adatait kommunikálja és veszi figyelembe számlázáskor és jutalék elszámoláskor a saleshouse és a webfelület is. A másik ilyen közös mérés a hazai standard, a Gemius. Annak látogatottsági adatai publikusak, így a vevő, az eladó is látja, az adott oldal elérése mekkora. Az Adblocker nagymértékű elterjedésével hiába van 100 látogatód, ha a Gemius mondjuk csak 85-öt, esetleg 70-et, vagy elgrosszabb esetben már csak 50-et lát, mert a mérőkódokat is kigyalulja az Adblocker. Aztán a bannerek sem jelennek meg 100 usernek, csak 85-70-50-nek,. és a bevételed ennek arányában zuhan. Hiába 100 a valós látogatói forgalmad. Hiába értékesek a cikkeid, a tartalmaid. A munka 100, de a bevétel csak 85-70-50%-ka jön be. A HWSW ebből szállt ki, és azt mondja, hogy kiteszi a bannereket, de saját megoldásokkal, amiket nem fog meg az Adblocker, mert kihagyja a tiltott rendszereket, és saját mérőkódot használ, és a látogatottsági adatait, a banner megjelenéseket vagy elhiszik nekik, vagy nem. Az ügyfél meg mondjuk azért fizet neki, hogy 100 kattintás jöjjön át az ő oldalára, de mivel az is Gemiust vagy Analytics-szet használ a mérésekre, amit tilt az Adblocker, ezért a kapott 100 kattintásból csak 85-70-50-et mér meg, és nem hiszi el, hogy átment 100. Iszonyat gáz ez az egész, nem jár jól vele a HWSW, de meglépte, mert nincs mit tennie, túl sokat veszített. rengeteg hirdetési bevételtől esik el. Amikor felteszel egy Adblockert, az ilyen oldalakat nyírod ki elsőnek, akik cikkeit esetleg szívesen olvasod, de szerencsétleneknek már nem a hirdetési bevétel 20%-ka esik ki, hanem 50%, vagy még több, mert az ügyfelek meg nem hiszik el a mérési eredményeket. Tehát vannak hirdetések, de ezek a bizalomra épülnek, és konverzióalapút, mely ma már elvárt, nem tud érdemben kihelyezni, mert az ügyfél nem fog valós adatokat mérni a saját oldalán.
VálaszTörlésPár éve foglalkozok mélyen mérésekkel, és hidd el, nem elég az apache logok nézegetése annak érdekében, hogy lásd a valós látogatottságodat. Ez egy külön szakma. Ezt a szakmát is kinyírja az Adblocker-piac.
A HWSW hirdetései előtte sem voltak gázok. A gáz az, hogy nem tudnak beilleszkedni egy piaci standard-be, így egy csomó bevételtől elesnek. Mivel IT területre írnak, ezért a látogatóik edukáltabbak, emiatt magas az Adblocker-arány. Magasabb, mint azokon az oldalakon, ahol tényleg sok a szemét hirdetés.
Nem tudom, mennyit értettél meg ebből. Bízom benne, hogy sikerült átadni a lényeget. Ha nem, akkor hiába fejtegetem tovább... ;)
Istvan Habencius Ez a lényeg. Köszi. :D
VálaszTörlésSancho Virág Attila
VálaszTörlés: Köszi, hogy elmagyaráztad, bár a lényeget fogtam eddig is. Viszont amit írtam, annak a lényege is átmehetne a túloldalra: "fogyasztóként" nem érdekel a hirdető nyomora. Ha a megélhetését a reklámokra alapozza, és tönkremegy, akkor így járt. Jön majd másik, amelyiknek nem fáj, hogy blokkolom-e a reklámjait.
Mellesleg kezd elegem lenni abból, hogy az internetes tartalmakért mindenki tartja a markát. Mindenhova benyomultak a multik, jó pénzért felvásárolták a hobby oldalakat, és most sírnak a profitért.
Szólj, ha van működő tipped arra, miből éljen meg egy online hírportál. Mellesleg kezd elegem lenni abból, hogy össze van mosva a multi a lenyúlással és az ártalmassal, és a hobbi az ingyenessel és a profival.
VálaszTörlésKülföldön jellemzően két módon élnek meg a már átállt oldalak: tematikus webshopból vagy "előfizetésből", amiért cserébe egyfelől full reklámmentes a felület, másfelől extra szolgáltatásokat adnak. Itthon is volt nem kevés oldal, aki webshopot indított. Vagy lehet apróhirdetéstit, munkakeresőt, stb, azokból is van néhány.
VálaszTörlésItthoni példára? technet.hu anno webshopos is volt reklám mellett, hoc.hu is, előbbit már nem követem mióta szélnek eresztettek minket, utóbbinak sajnos csődbe ment, de eléggé specializált (tuningolós) boltjuk és honlapjuk volt, és nem volt elég vevő. A prohw csoport pedig apró és álláshirdető aloldalt üzemeltet, bár asszem csak utóbbiból származik bevételük, előbbi ingyenes és olvasócsalogató. (edit: apróhirdetéseknél is vannak fizetős cuccok.) Túlzottan többet nem olvastam régen se. Külföldit? ars technica az előfizetéses példa, (Forbes is ezt csinálná, csak szarul, meg számos másik nagy lap is.) webshop nagyon sok helyen van, vagy legalább minden cikkben linkelt amazon referral-os link.
VálaszTörlésA nem reklámbevétel alapú megoldásokhoz a hazai látogatói közönség egy olyan piacon, mint az IT, túl kicsi. Úgy 7 éve még működőképes tudott lenni, de ma már sajnos nem. Ennek legfőbb oka a Google és a Facebook előretörése. A netezők nagyon jelentős része vagy idejének egy jelentős részében nem hazai híroldalakat néz, hanem Facebookon és YouTube-on lóg. Képtelenség elérni olyan frekvenciával, mint 7 éve. Vannak még kivételecskék, de alapvetően halálra vannak ítélve a piaci alapú működéshez, és jobbára valamilyen befektetői kör, vagy a lelkesedés működteti, vagy mellékprofil valami más bevételtermelő mellett (pl. pénzügyi tanácsadás mellett írogatnak saját híreket, mint az azenpenzem.hu oldal).
VálaszTörlés