Ugrás a fő tartalomra

Filléres eszköz traffipax ellen | Vezess


http://www.vezess.hu/magazin/2016/08/30/filleres-eszkoz-tarffipax-ellen/

Megjegyzések

  1. Azért a felvezető még mindig baromság. Semmit nem semlegesít a kütyü, csupán szól, amikor közeledsz hozzá. A Waze pont olyan jó "ellene", mint ez a kütyü.

    VálaszTörlés
  2. Motorral képtelenség, és összeegyeztethetetlen. (de szép szó...)

    VálaszTörlés
  3. A hülye táblakihelyezések miatt autóval se egyszerű. Motorozni nem szoktam, de mintha azzal is lehetne 100 alatt menni.

    VálaszTörlés
  4. Nem szoktam.
    Most itt van elrejtve a lényeg.

    VálaszTörlés
  5. Oké, tehát hülye vagyok hozzá. Azt értem. Azt már kevésbé, hogy a motorosok mért nem tartják be a korlátozásokat és a szabályokat szinte soha, azt meg végképp nem, hogy az élesebb kanyarokban mért ölik meg magukat közülük sokan.

    VálaszTörlés
  6. Ne bántsd a motorosokat.
    Statisztikailag sokkal, jóval kevesebb a motoros hibájából bekövetkező motoros baleset, mint az autóvezető hibájából.
    És, igen, fel kellene készülni, készíteni az autósokat, hogy ezek a gépek, első sebességfokozatban 90-100Km/h sebességre képesek, azaz a 60-at gyakorlatilag egy másodperc alatt elérik.
    Ez olyan, mintha sokkot kapnánk, mert a telefonunk, számítógépünk, vagy akár az uj kombino villamos sokkal gyorsabb, mint a 20 éves társaik.

    VálaszTörlés
  7. Zsolt Zsólyomi - "According to the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), in 2006, 13.10 cars out of 100,000 ended up in fatal crashes. The rate for motorcycles is 72.34 per 100,000 registered motorcycles. Motorcycles also have a higher fatality rate per unit of distance travelled when compared with automobiles. Per vehicle mile traveled, motorcyclists' risk of a fatal crash is 35 times greater than a passenger car. In 2004, figures from the UK Department for Transport indicated that motorcycles have 16 times the rate of serious injuries compared to cars."

    Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_safety

    VálaszTörlés
  8. Zsolt Zsólyomi - ez darbszám, az én statom pedig megtett kilométerre számít. Valahogy valósabb képet ad.

    VálaszTörlés
  9. Zsolt Menyhart Az USA-ban? Vagy, Ausztráliában? 2005-ben? 2010-ben? mindegy, ezzel nem tudok, és nem akarok vitatkozni...

    Sokkal másképp látnád, ha mondjuk, 100.000+Km-t motoroztál volna, soha, semmilyen közlekedési incidenst nem okoztál volna, pár gyorshajtáson kívül. Viszont egy furgonos kijött volna eléd a védett úton, a STOPtáblája ellenére, rommá törted volna magad, a motorodat, mentő vitt volna el a helyszínről, és a melletted elhaladó több tucat járműből 3 motoros állt volna csak meg, amelyikből az egyik az épp elhajtani készülő furgonost tépte ki az autójából.
    Láttad volna azt a rengeteg töketlen, bizonytalan, tépelődő autóvezetői reakciót út közben. A motoros az autós fejével is gondolkodik, másképp lassan, de biztosan elfogynának.

    VálaszTörlés
  10. Zsolt Zsólyomi - túlságosan is egy szempontból nézed a dolgokat. Nem vitatom, hogy rengeteg normális motoros van, és rengeteg nem normális. Ahogy rengeteg normális autós és rengeteg nem normális.

    Én speciel közeledem az ötmilliomodik kilométeremhez mint autós, és eddig 4 balesetben volt részem. Egyiket sem én okoztam, mindegyik lehetett volna sokkal durvább is, ha nem jók a reflexeim. A 4-ből 1-ben motoros volt az okozó. Ha azt nézem, hogy az utakon SOKKAL TÖBBSZÖR TÖBB autó van mint motor, akkor a motorosok arányaiban az én szemszögemből több balesetet okoztak máris.

    VálaszTörlés
  11. Zsolt Menyhart​ Amennyiben a motorosok úgy tudnának motozni, mint az autósok autót vezetni, akkor is kihalnának.
    Hetente többször kerültem el én, aki normálisan motozott, olyan közlekedési balesetet, ami az én részemre simán halállal végződött volna, és csak szenvedője lettem volna, nem okozója.
    Na, ez nem szerepel egyik statisztikában sem!!
    Csak amelyik már megtörtént.

    VálaszTörlés
  12. Zsolt Menyhart Amennyiben van rá időd:
    http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html
    A baleset okozóinak adatai feljebb.
    A motoros statban nincsenek benne az 50cm3 alatti, és/vagy használt, külföldről behozott segédmotoros kerékpárok.
    Ugye, szoktunk látni ilyen rendszám nélküli kis robogókat? Jó párat? Sokat?

    VálaszTörlés
  13. +Zsolt “perna” Zsólyomi szóval a jólvezető (motoros) arcokra nem vonatkoznak a szabályok. Tudom elég troll comment. De még mindig nem értem miért nem lehet betartani a szabályokat. Egyébként van egy olyan tippem ha erre a motor fizikailag képtelen akkor bizony nem is helyezik forgalomba. Van ilyen autó és motor is. Nem is lehet kimenni vele közútra...

    VálaszTörlés
  14. Be lehet tartani a szabályokat, és nem baj, ha ebben segít egy eszköz.

    VálaszTörlés
  15. Zoltan Bihari Vékony a mezsgye. Egyéni döntés. Ugyanez megvan az autósnál is, és döntenek ők (mi) is rosszul adott esetben.
    Felülnél mögém egy klassz motorra, vagy, beülnél egy tapasztalatlan kezdő úrvezető mellé egy autóba? És, mondjuk, pont egy motorost ütnétek el...
    Időszakos műszaki vizsgálaton a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet értelmében a segédmotoros kerékpár kivételével minden forgalomba helyezett járműnek rendszeresen, meghatározott időközönként át kell esnie, amennyiben azzal a közúti közlekedésben részt kívánnak venni.
    https://www.nkh.gov.hu/web/kozuti-gepjarmu-kozlekedesi-hivatal/hir/-/hir/148176/true/idoszakos-muszaki-vizsgalat
    Nincs több időm. Főleg a TROLLokra... XD

    VálaszTörlés
  16. Zsolt Zsólyomi ismeretlenül inkább egy kezdő vezető mellé, mert az általában óvatosabb és míg egy koccanásnál "csak" az autó törik szanaszét, a motornál a rajta ülők is :D

    VálaszTörlés
  17. Motorozáshoz hülye vagyok, két keréken max bicikliztem. De a statisztikánál valóban vagy a megtett km-t, vagy egyszerűbben a motorosok és autósok számát kell nézni, arra normálni az adatot. A számok alapján úgy érzem ezzel a motoros balesetének az esélye nagyobb lehet. Ettől még persze vigyázni kell rájuk, de nekik se kéne olyan bevállalósan vezetni.

    VálaszTörlés
  18. Zsolt Zsólyomi - ha össze is vetem a két linkelt statisztikát, még mindig csak azt tudom meg, mennyi az adott számú jármű állománya az országban. A megtett kilométerek (gyk: az az időszak, amikor forgalomban van, és balesetet okozhat) még mindig nincsenek számítva. A gépkocsikkal szinte biztos, hogy az év 12 hónapjában okoznak balesetet a járművezetők, a motorokkal a késő őszi időszaktól a kora tavasziig szinte biztos, hogy nem (sőt, igazából masszív motoros jelenlét az utakon csak nyáron van, az év 4-5 hónapjában).
    Mindezeket figyelembe véve, sokkal valószínűbb, hogy arányaiban több motoros okoz balesetet, mint autós.

    De továbbra sem erről van szó. Hanem arról, hogy mitől lenne kivétel a motoros a szabályok alól?

    VálaszTörlés
  19. A pontos adatok:
    2015-ben a forgalomban levő személygépkocsik 0,5%-a okozott balesetet.
    2015-ben a forgalomban levő motorkerékpárok 0,9%-a okozott balesetet.

    És a km-t még nem számoltuk bele...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése